About

Thursday, October 8, 2009

jika dia masih ada..



Ya Allah rindunya aku padanya..
tanggal 8/10/1985 adalah tarikh keramat bagi insan bernama siti hajar binti izham.
keramat kerana pada tarikh itu beliau di lahirkan di dunia,
lahirnya dia menggembirakan insan2 di sekeliling nya,
kerana dia insan pertama bergelar anak pada kedua ibubapa nya,
kerana dia insan pertama bergelar cucu pada kedua belah tok serta wan nya,
alangkah indahnya saat itu bagi mereka...

tapi saat indah itu telah lama pergi meninggalkan kita..
ia akan tiba setiap tahun tetapi tidak sama seperti kedatanganya 2 tahun yang lepas..
kedatangannya sekarang hanyalah sebuah kenangan, memori lama..

Ya Allah, hanya kau mengerti kerinduan yang bersarang dalam hatiku ini padanya,
perginya xkan kembali lagi..
perginya meninggalkan ku keseorangan..
keseorangan menjalani kehidupan seorang anak perempuan bagi kedua emak dan ayahku.

kak ja,
kak ja satu-satunya kakak yg sarah ada,
kak ja satu-satunya org yg betul2 paham sarah,
kak ja selalu sabar melayan sarah,

kak ja,
sarah mohon maaf yang tersangat kerana sarah ,masih xdapat jalankan apa yang kak ja nak,
bukan sarah xberusaha, tapi sarah tahu, sarah xhebat mcm kak ja.

waktu kat sekolah as-syakirin dlu, cikgu2 sana kata,
antara sarah dgn kak ja,
sarah lagi sabar dr kak ja,
itu hanya pandangan org.

hakikat sebenarnya,
kak ja benar2 sabar melayan km adik2 yg byk songeh nie..
lagi2 sarah..
satu2 adik perempuan kak ja yang banyak kerenah
tp kak ja baik layan ja,
cuma kadang2 gaduh gak..

kak ja,
sarah rindu sangat pada kak ja
yang sarah mampu buat,
sarah doa dapat jd mcm kak ja,
mati dalam keadaan org redho,
nampk mcm bahagia sangat.

kak ja,
sarah nk kita berkumpul lagi kat sana,
kat syurga ALLAH sana,

Ya ALLAH bantulah aku,
dekatkan diriku padamu, seperti mana kau rapatkan kak ja disisi mu
kau matikan aku dalam keadaan yang baik, seperti kau matikan kak ja,
kau matikan aku mati dalam bulan yang mulia seperti kau matikan kak ja,
kau matikan lah aku dalam keadaan mak dan ayah serta orang sekeliling ,meredhoi aku, seperti mana kak ja.
kau jadikan aku hambamu yang solehah seperti mana kau jadikan kak ja.

Ya ALLAH,
aku sangat lemah, hina, dhoif
bantulah aku.

SITI HAJAR BINTI IZHAM,
ANAK SULUNG DARI 5 BERADIK,
DI LAHIRKAN PADA 8/10/2009,
DI HOSPITAL BESAR PERLIS,'
MENINGGAL DUNIA PADA 8/9/2008
BERSAMAAN 8 RAMADHAN 1429H,
DI RUMAH KEDIAMAN KELUARGA KAMI, TAPI DI BILIK TETAMU, BUKAN BILIK SENDIRI.

orang kata patah tumbuh hilang berganti,
tapi kak ja tidak.

1 comment:

qayyum said...

sama2 doakan roh nya bahagia di alam sana..
insyaALLAH kita semua berusaha utk menghadap ilahi dalam keadaan semua redho ke atas kita..
mgkn tahun lahir kak ja 2 bleh dibetulkan..