About

Monday, October 26, 2009

sekelip mata..

benarlah apa yang telah do firmankan oleh Allah Taala dalam surah al-Asr,

1. Demi Masa! 2. Sesungguhnya manusia itu Dalam kerugian - 3. kecuali orang-orang Yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan Dengan kebenaran serta berpesan-pesan Dengan sabar.

pejam celik pejam celik,
rupa2 nya pembelajaran semester ini sudah samapi ke hujungnya,
sungguh..sungguh sangat aku dapat rasakan sikit sahaja ilmu yang aku dapat dari pensyarah2 yang sangat hebat itu.

kenapa ya?

sesungguhnya aku menginginkan ilmu mereka dan juga didikan dari mereka,
aku inginkan didikan mereka agar aku dapat jadi seperti mereka,..

tapi apa kan daya,
sistem pembelajaran di univerisiti begitu lah,
semuanya perlu cepat dan kedepan,
sapa lambat aka ketinggalan..

bagaimana hendak mengubah keadaan semasa yang hanya semata-mata mengajar tanpa mendidik, kepada mengajar dan mendidik seperti yang aku dan smua dapati nya di sekolah dulu2..

alangkah sepatutnya smua itu berlaku di univerisiti kerana di sana terlampau ramai para cerdik pandai..

entahlah..

tunggu aku jadi pensyarah nanti, baru aku dapat rasa,
dan wkt ketika itu,
aku dapat rasakan, dan mungkin dapat lakukan perubahan.

1 comment:

qayyum said...

salamalaik..
kita kena perlu jumpa sndiri dgn mereka yg cerdik pandai..
mereka juga sgt inginkan mendidik kita tp sistem tidak memberi peluang kpd mereka..
kita yg perlu usaha sndri..TQ