About

Friday, December 31, 2010

sahabat LAMA!!!

bln 12 nie..ramai yang telah melaksanakan antara sunnah nabi yakni berkahwin..
mcm orang disekeliling aku gak, tp ada sesuatu yang menarik mengenai perkahwinan sahabat2 aku Disember ni, apa ek??

1. atiyah kawin, atiyah nie, kawan sekolah rendah, sekolah menengah n la ni ngaja kat sekolah adik aku...kiranya ukhuwah dgn dia panjang la berbanding dgn shbt2 yang lain..
cumanya la ni tiyah dh kawen tp aku masih single..haha



2. yang kedua perkahwinan sahabat baik sekolah rendah wkt darjah 5 xsilapp..
lebih kurang 10 tahun xjumpa dia..sekali jumpa dia nk kawen..nk kawen plk dgn junior (tp sama umur) bdk um..kenai sgt la dia nya..sedih gak, jumpa2 dia nk kawen,





walaupun mereka dh selamat mendahuluiku, aku tetap menerimanya, ya ini kerna jodoh ku belum smp, kuikui...

apa yang penting, bagaimana corak dalam melayari bahtera 2...ribut taufan pasti akan hadir, tp bersiap sedialah dengan segala perancangan agar dapat menghadapinya dengan penuh tabah dan redho..

doaku, moga kalian akan menjadi usrah fi dunia wa akhirat..dan moga aku juga bole ikut kamu..hehe

No comments: