About

Friday, December 31, 2010

dh nk TAMMAT...!!!



31 DISEMBER 2010, maknanya hari last 2010..
biasanya orang akan sebut, akan tutup diari lama, buka diari baru,
tp aku??
tutup planner lama, makanya buka planner baru (walaupun dh buka planner baru seminggu yang lalu,huhu)



ni planner 2010..
kat dalam 2, mcm2 ada..
tulis ringkas, tp meliputi kehidupan akan pd 2010,
mengandungi, suka duka, menangis ketawa, gurau senda, berkawan bergaduh, bermesra berkasih sayang..fuhh..
macam2 ada,
tarkh2 penting yang menjadi sejarah buat diriku pun ada dalam 2..

utk 2010 apa yang menjadi impian aku adalah,

1. aku harap dapat p umrah, alhamdulillah dapat..
2. aku dapat grad dengan status pelajar anugerah dekan yakni pelajar cemerlang, alhamdulillah aku dpt, syukur pd Mu
3. aku nk trus buat phD, tp yang ni xberlaku, sbb aku xmampu..dan ats nasihat ayah, prof zul n ust mustafa..

itu yg bersifat duniawi, yang ukhrawi ada, tp xmau bising2..xda plk pahala nya, alhamdulillha berjaya setengah dan setengah lg perlu berusaha..

utk 2011, perkara besar yang nk dicapai,
aku hanya target 2 sahaja..
apa dia 2 perkara tu??
tunggu akhir 2011 la kan..
itupun kalo xjadi mcm kak ja la..
kalo jd, biarlah ianya menjadi rahsia antara diriku dengan NYA.

so, mulakan tahun baru dengan penuh keazaman yang tinggi yang xpudar dek waktu, okess??

sampai sini sahaja, catatan untuk tahun 2010,

selamat tinggal 2010,
pergimu pasti ku kenang,
pergimu menambahkan usiaku,
aku semakin meningkat usia,
kubur sudah kata mari,
rumah sudah kata pergi,
malaikat sudah sedia untuk di bawa pergi
bertemu pemilik segala isi langit dan bumi.

ya Allah redho lah aku menjadi hambamu,
berilah rahmat dan kasih sayang Mu pada ku,
AMinn.

No comments: