About

Monday, October 3, 2011

semalam 'Dia' datang dalam mimpi..

semalam tanggal 2 okt, ketika sedang nyenyak tidur, aku bermimpi, mimpi yg mengundang air mata apabila tersedar...

kelogikkan mimpi tersebut dipertikaikan..ianya menceritakan flash back kisah arwah kakak meninggal dengan keadaan yg berbeza...

ketika arwah kakak meninggal aku tidak berada di sisi nya, tetapi ketika mimpi itu berlangsung aku berada di sisinya...

mimpi nya begini,
aku bersama dgn arwah kakak...tiba2 dia jatuh sakit..km pun bwk dia p hospital,
wkt kat hospital dlm keadaan nyawa2 ikan...aku jerit smb menggoyangkan badannya supaya bangun, dan berusaha utk melihat kami semula....bersungguh2 aku menekannya menjerit, akhirnya dia terjaga dalam keadaan yg sangat lemah..aku berkata, kak ja lawan...lawan...xkan kak ja nk tinggalkan km semua...lawan kak ja...km syg kak ja....aku melihatkan dr riak wajahnya beliau berusaha untuk melawan, aku merasa puas bahawasanya beliau berjaya melawan dan tidak jadi meninggal...aku berada sangat gembira kerana aku msh punyai seorg kak...

tetiba, aku mendengar org memanggil namaku..sarah..sarah..bangun..aku terjaga, apb terjaga aku berada di alam realiti, dan aku menangis sbb realitinya dia sudah tidak ada...sudah dijemput Allah...sedih hati dan jiwa ini tidak dpt digambarkan...

mungkin kerana terlampau-lampau rindu pdnya smpkan aku termimpikannya...bilakah aku akan menyusulnya belum di ketahui...tp selagi masa yg ada ini ingin aku kejar redho illahi agar dpt bersama-samanya di syurga Allah sana.


~kembara mencari redho illahi~

No comments: