About

Thursday, October 6, 2011

ujian kesabaran ~perisaiku sakit~

Beberapa mggu yg lps,aku diuji dgn pelbagai ujian..
Antara yg menguji kesabaran ku adlh laptopku rosak...
Allahuakbar.

Laptop yg sgt membantu aku dlm medan dakwah dn tarbiyah ini tlh menguji pentarbiyahan yg tlh aku berikan pdnya..

Disaat semangatku sgt tinggi menyiapkan kertas kerja n tesis i berlaku..
Dua buah kedai aku lawati utk membaikinya ttp mrk tdk dpt buat apa,
sehinggalah aku berkesempatan utk ke pusat asus sendiri hasil tunjuk jln dr ust hadi jqh.

Seminggu laptop ku dirawat di bwh warranty.
Hari selasa aku antr, rabu dpn mrk kolaku blik..
Aku kesana,dpt dikesan bahawa kerosakkan adlh dibahgn motherboard n hardisk.
Aku cuba utk backup mklmt dr hardisk lama, ttp i mengambil masa yg lam utk dilakukan.
Aku bertindak utk keesokkan hari nya utk backup,
maka hari ini aku datangi demi membackup, ttp apakan daya ujian Allah trus melanda hardisk trsebut rosak trus.

Pekerja asus sgt kesian dgn aku apb mendengar bhw ada bhn tesis aku dlm itu. Mrk berusaha bersungguh2 demi memastikan ianya setel..
Skrg masa membackup, apa akan jd spls nie tunggu...

No comments: