About

Tuesday, August 24, 2010

dalam Mengenal erti Diri sendiri

tatkala insan-insan yang lainnya sedang melayari tidur yang lena, mimpi yang indah..

aku mula berfikir sesuatu..

tanpa DIA siapalah agaknya aku..

setiap yang telah Allah susun untuk diri..

xlayak untukku menyalahkannya..

xlayak untuk aku persoalkan..

tapi aku insan biasa,

yang imannya kadang2 yazid..kadang2 yanqus..

tidak aku nafikan walaup sedikit..

tidak ada pergantungan selain dari Allah..

aku selalu meminta-minta dr Allah..

jika ditulis dengan tinta segala yang aku inginkan..

pasti ianya tidak setanding dengan kekuasaannya..

apatah lagi dengan yang Dia telah berikan pada ku..

sesungguhnya.. Allah itu Maha Mengetahui apa yang ada dihati ini,

maka selayaknya lah Dia akan putuskan yang terbaik untukku.

aku mesti redho dan setia menerima yang mana telah ia catatkan buatku menempuh arus kehidupan yang kadanganya deras, yang kadangannya surut...

pimpinanlah aku Allah.

No comments: